Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 00:35
Reklama

Burmistrz punktuje dobrą zmianę

Dariusz Bekisz vs Krzysztof Warcholik
Kliknij aby odtworzyć

 

Do ostrej wymiany argumentów na Komisji Oświaty Kultury i Sportu doszło między burmistrzem Dariuszem Bekiszem a przedstawicielem PiS Krzysztofem Warcholikiem. Swoje dopowiedział Ryszard Graczyk i Artur Kubacki. Jak się wydaje, samorządowcy maja o reformie oświaty zdanie zupełnie odmienne niż członkowie PiS.  

Cała komisja: kliknij. 


Podziel się
Oceń

Komentarze
patriota 02.03.2018 20:46
Brawo dla pana Krzysztofa Warcholika! Czas na zmiany w Świebodzinie, a 24 letni marazm, czyli panowanie obecnego układu odstawić do lamusa historii! Nastąpi to niezależnie od tego, czy podoba się to PO, czy też nie!
janek 28.02.2017 16:39
krzysiu popieram ciebie,rob swoje co dociebie nalezy.psy szczekaja karawana jedzie dalej.
SSSS 17.02.2017 18:30
Czy to prawda że w dniu dzisiejszym jednego z nieuczciwych biznesmenów powinęło CBŚ?
Elżbieta Samsel-Czerniawska 18.02.2017 17:10
Raczej nie, ale będę wdzięczna za szczegóły: [email protected]
ja ojciec 13.02.2017 23:19
Drodzy Państwo mam dzieci w szkole w Świebodzinie po raz kolejny wbrew mojej woli o losach moich dzieci decydują ci, którzy nie mają dzieci albo zapomnieli że je mieli. Niech szkoła się nazywa podstawowa ale zróbcie to z głową, a nie z beretem na głowie, po to by zaspokoić swoje ambicje polityczne. A teraz zwrócę się do dyrektorów szkół z propozycją aby zwolnieniami objęto tych nauczycieli, którzy w sposób bezpośredni na zajęciach, portalach społecznościowych i innych akcjach politycznych zachwalają dobrą zmianę i te 8 klas. Jak dyrektorzy nie wiedzą kto to taki? Proszę zapytać rodziców oraz uczniów wskażą nieomylnie. Mam nadzieję że poczują dobrą zmianę jak moje dzieci, które nie wiedzą z kim i do jakiej klasy będą chodzić od września. I oto sprawiedliwości stanie się zadość- reforma wdrożona, suweren zadowolony, a nauczyciel chwalący dobrą zmianę jak moje dzieci rozważy co z nim będzie od września 2017 r., Przecież jest dorosły więc świetnie sobie da radę, nauczy się empatii, wszak głoszą- damy radę.
OBYWATEL 14.02.2017 13:21
Ciekawy tekst, tylko troszkę jak kula w płot. Z niniejszej wiadomości wynika, że środowisko nauczycieli, urzędnicze i rodziców się dogadało --- na plus
popieram 14.02.2017 14:55
Brawo dawno tak sensownego i w punkt komentarza nie czytałem gratuluję bardzo mądre słowa .Może stworzyć taką listę i ja oficjalnie przedstawić.
Schwiebuss 12.03.2017 15:29
Oczywiście lepiej na siłę zostać przy obecnym poziomie nauczania, większość kończy tylko gimnazjum ale co tam przecież mogą takie bystrzaki z poziomem wiedzy niższym niż niegdyś OHP zawsze składać rowery na widoku, sortować ciuchy na Sobieskiego, czy składać fotele na Łużyckiej. Ta zmiana ma przynieść zmiany w przyszłości waszych dzieci, ale co tam to daleka przyszłość a wy chcecie żyć wygodnie dzisiaj, GRATULUJĘ AMBITNEGO PODEJŚCIA DO PRZYSZŁOŚCI WASZYCH DZIECI!. Gimbusy płodzą gimbusy, taka prawda, smutna ale prawdziwa.
BB 13.03.2017 08:22
Czy naprawdę myślisz, że teraz wszyscy zmądrzeją tylko dlatego, że będzie 8 klas? Kto kończył tylko gimnazjum, teraz będzie kończył tylko podstawówkę ( choć przypominam, że był i jest obowiązek nauki do 18 roku życia). Naprawdę 8 klas rozwiąże problem nastoletnich ciąż? Obudź się, dzieci zostaną te same!
BB 13.03.2017 08:22
Komentarz usunięty
BB 13.03.2017 08:22
Komentarz usunięty
ja ojciec 28.03.2017 23:36
Jaki prymitywny komentarz schwiebussa. Wiedza chyba z w tyle wizji bo nie ma nic wspólnego z rzeczywistością a juz to kłamstwo że większość kończy edukację na gimnazjum jest absurdalne.
IK 29.03.2017 21:26
Ten Schwiebuss faktycznie nic innego nie ogląda niż Trwam i z wTylewizji. Takich żadnymi argumentami nie przekonasz...
edukacja tak 13.02.2017 08:35
Pani Katarzyna Bubienko widzę, że nerwy puściły ale się nie dziwię zablokowany Pani komentarz to ewenement haha.
Katarzyna Bubienko 13.02.2017 08:50
Tak, nie był precyzyjny, gdyż zawierał tylko ramy czasowe wypowiedzi Burmistrza, co mogło sugerować, że utożsamiam się z komentarzem "Burmistrz NIE MA PRAWA wyzywać obywateli od głupich". Dlatego został poszerzony o to: "fragment z wypowiedzi Burmistrza ze słowem "głupi"." Czy w czymś mogę jeszcze pomóc?
Mieszkaniec Świebodzina 12.02.2017 20:49
Burmistrz NIE MA PRAWA wyzywać obywateli od głupich , takiego burmistrza który siedzi przy korycie już którąś kadencję z rzędu to ja dziękuje!
Anonim 12.02.2017 21:31
Oglądnęłam całe. Burmistrz nie wyzywa mieszkańców.
świebodzinianin 12.02.2017 23:35
Nie wyzywa, tylko nazywa tych, co popierają reformę oświaty głupimi. I nie ważne ilu ich jest, wśród mieszkańców Świebodzina też są tacy, co popieraja PIS i reformę oświaty
dociekliwy 12.02.2017 22:28
Proszę podać, w której minucie? Bo chyba przeoczyłem, a chętnie posłuchałbym.
Katarzyna Bubienko 12.02.2017 22:40
22.00 do 22.30 - fragment z wypowiedzi Burmistrza ze słowem "głupi".
Bella 12.02.2017 18:20
Mam wrażenie,że odchodzimy od meritum-świadomie,czy nie, problem się rozmywa. Teraz średnio interesuje mnie pan K.W. Bardziej to , co z naszymi dziećmi i szkołami w Świebodzinie. Czy naprawdę rodzice z Jordanowa czy Rusinowa będą musieli zostawić dzieci w szkole w Gościkowie? Kto tam będzie uczyć? kiedy będą zapisy do szkół?Jak LO za 2 lata zmieści 2 roczniki? Czy podręczniki nadal będą darmowe? Czy to prawda,że urząd meldunkowy przeżywa oblężenie? To są kwestie,które mnie interesują, a nie pan Warcholik, który i tak nic nie ma do powiedzenia.
xxx 12.02.2017 17:51
Artykuł jest i oświacie, a nie o Panu Warcholiku. Proponuję powrócić do tematu
kolega hm chyba już byly 12.02.2017 17:07
Krzysiek to był kiedyś fajny kolega ale jak wszedł w politykę to coś się z nim porobiło a już teraz jak jego partia ma władzę to zaczęło dziać się najgorsze.
Tfu 13.02.2017 15:10
Odbiła im woda sodowa.Za 3 lata wybory i wrócą na ziemie.
Krzysztof Warcholik 12.02.2017 14:06
Fala hejtu się rozlała w Internecie po Komisji Oświaty, którą pokazali w Swiebodzin.tv Zaapelowałem tylko do Burmistrza Bekisza, żeby planując nową sieć szkół podstawowych w Świebodzinie wziął pod uwagę kilka rzeczy, które są najważniejsze w założeniach reformy oświaty. Poprosiłem, żeby nauka w każdej szkole była wyłącznie na 1 zmianę, a nie jak do tej pory czasami nawet do godz. 17-18. Po drugie, by nowe pierwsze klasy były mniej liczne (maksymalnie do 20 uczniów), bo zmiany w finansowaniu szkół od następnego roku będą preferować klasy mniejsze. Po trzecie poprosiłem, aby przy okazji wdrażania tej reformy wreszcie skutecznie rozwiązać problem braku miejsc w przedszkolach dla wszystkich dzieci i aby powstał żłobek, którego tak bardzo brakuje. Bo rodzi się coraz więcej dzieci i rodzice tego oczekują. W zamian usłyszałem od Pana Bekisza, że ludzie popierający reformę oświaty i #dobrazmiana są głupi... przykre, prawda? Taki człowiek od tyłu lat rządzi Świebodzinem. A hejt jaki się przelewa przez stronę Swiebodzin.tv i FB robi ze mnie najgorsze rzeczy. Cóż, nie złamiecie mnie???? Zawsze walczyłem i będę walczył o dobro wszystkich mieszkańców całej Gminy Świebodzin. Beton w świebodzińskim ratuszu prędzej czy później i tak skruszeje...
sąsiad 12.02.2017 15:07
Proszę pana! a może jakaś refleksja? Bo może mieszkancy Świebodzina po prostu nie cenią sobie Pana jakoś szczególnie?Może to Pan jest arogancki i ostentacyjnie to manifestuje? Bo rzecz ciekawa-radny Kubacki, też z PIS , jakoś na "falę hejtu" nie narzeka -mało tego, nawet ja, który PiSu nie znoszę, cenię go za merytoryczne podejście i poczucie humoru oraz znajomość lokalnych problemów. To jak to jest? Naprawdę to Pana nie zastanawia? Ma pan czyste sumienie w sprawie Pogoni? Uważa Pan, że to w porządku, że mieszka Pan sobie w Zielonej Górze, a kandyduje w Świebodzinie?Że broni Pan niby mieszkańców, a ani nie jeździ po naszych drogach, nie leczy się tu, nie posyła dzieci do przedszkola, nie robi zakupów i nie płaci podatków? A wymądrza się i wypłakuje w mediach społecznościowych? Moja wypowiedź też jest hejtem?Bądźmy poważni.
bezpartyjny 12.02.2017 15:47
sąsiad chciałem odnieść się do wypowiedzi Pana Warcholika ale przykro mi , że mnie wyprzedziłeś i nic dodać a napewno nic ująć hihi może tylko prośba o podanie chociaż jednego przykładu braku miejsc w przedszkolach gminnych .Jedynie co broni tego Pana , że nigdy nie korzysta z układów partyjnych i kolesiostwa hihi.A tak na marginesie jakby mnie po dwóch próbach kandydowania na stołek burmistrza niechciano to bym się grubo zastanowił dlaczego (łatwo obliczyć poparcie w ostatnich wyborach samorządowych).Jestem zwolennikiem bezpartyjnosci w samorządach.
Marek 12.02.2017 16:07
Bezpartyjny odnośnie tego co napisałeś nasunęło mi się pytanie od kiedy Pan Warcholik jest kierownikiem powiatowego biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w naszym mieście? Może ktoś wie?
bezpartyjny 12.02.2017 16:17
To wie wielu tak myślę i nikt nieda się nabrać na jego opowieści z Narnii
kw 12.02.2017 16:38
Uczestnictwo w 2 turze wyborów, ponad 37% poparcia, ponad 2 tysiące oddanych głosów. Mandat Radnego Gminy, a następnie Radnego Powiatu świadczy o dużym zaufaniu wyborców i mieszkańców Swiebodzina. Proszę o więcej obiektywizmu w swoich wypowiedziach.
kalkulant 12.02.2017 17:03
Panie Krzysztofie w1 turze to jest obiektywna ilość poparcia 19,19% w stosunku do frekwencji w wyborach samorządowych daje jakie 7-8%poparcia w całej gminie to jest obiektywizm matematyka i prawda .
obserwator 12.02.2017 17:59
A Bekisz wygrał pierwszą turę dwa lata temu czy jak? Miał poparcie poniżej 40%, takie jak teraz ma PIS w Świebodzinie. W stosunku do PIS mówicie że to słaby wynik, ale jeśli chodzi o Bekisza to wygrał z ogromną przewaga. Gdzie tu logika i obiektywizm? W listopadzie 2016 roku na stronie ŚTV była sonda wśród mieszkańców. Poniżej wyniki. Rzetelne? No chyba tak, skoro robiła je Telewizja Świebodzińska. Na PIS chciało głosować w najbliższych wyborach samorządowych... 46 procent!
kw 12.02.2017 23:30
Idąc tym tokiem myślenia poparcie kandydata w pierwszej turze Pana Bekisza na poziomie 40% w stosunku do frekwencji daje jakieś 14-15 % poparcia w całej gminie. To też jest obiektywizm i matematyka czy już nie?
kalkulant 13.02.2017 13:27
Panie Krzysztofie idąc Pana tokiem rozumowania 40% poparcia to dalej daje ponad dwa razy więcej niż 19,19% poparcia to jak obiektywizm i matematyka czy nie?A tak na marginesie w Pana rozumowaniu z ostatnich wpisów to 40% jest wielkim sukcesem i jak zrozumiałem większą część 100%.Pozdrawiam Pana serdecznie .
h 12.02.2017 17:20
ponad 2000 na ilu mieszkańców?
bezpartyjny 12.02.2017 15:52
Jeszcze jedna sprawa która szkoła w ramach planu lekcji pracuje do 17-18?Poco taka propaganda ?Prawnie szkoła może prowadzić zajęcia w ramach planu lekcji bodajże do 15.20.
kw 12.02.2017 16:32
Prostuje nieprawdziwe komentarze. Mieszkam, pracuje i prowadzę działalność w Świebodzinie od urodzenia, tu chodzę, jeżdżę i płace podatki. Mam za to działkę budowlaną poza Swiebodzinem, ale w naszej Gminie, gdzie wkrótce wybuduje swój prywatny dom. Inwestuje też w dodatkowe nieruchomości, stąd mam mieszkanie w Zielonej Górze z myślą o dzieciach i ich przyszłości. Z tego co wiem Burmistrz Bekisz też ma drugie mieszkanie i tak się składa też w Zielonej Górze. Tak dla wyjaśnienia, bo te plotki krążą już od kilku lat. To żadna tajemnica, bo wszystkie informacje zawetam co roku w swoim oświadczeniu majątkowym. Życia prywatnego nie będę komentował bo nikt innypoza moja rodziną nie jest tym zainteresowany.
bezpartyjny 12.02.2017 16:52
Jak już się Pan tak rozglądał to proszę skomentować pozostałe pytania internautów.Sąsiad pytał o czystość pańskiego sumienia w sprawie Pogoni inny internauta Marek o Pana obecne kierownicze stanowisko może warto coś napisać,żeby nie było nieprawidłowych komentarzy?I co mnie obchodzi gdzie i kto ma mieszkania to było Panie Krzysztofie mierne ale typowe w Pana stylu
kw 12.02.2017 17:48
Bardzo proszę przedstawić się z imienia i nazwiska. Mam zwyczaj rozmawiać ze wszystkimi, ale jeśli ja nie jestem anonimowy, to chciałbym wiedzieć z kim rozmawiam. Niech się Pani/Pani przedstawi, może się znamy?:) Ależ oczywiście nie mam sobie absolutnie nic do zarzucenia w czasie, gdy byłem Dyrektorem klubu Pogoń Figaro Śwebodzin, a prezesem był wówczas Pan Robert Skowron, obecny prezes Lubuskiego Związku Piłki Nożnej w Zielonej Górze. Nie wiem skąd to pytanie o Pogoń i czego mają dotyczyć te insynuacje? Pracowałem wówczas w tym klubie w sezonie 2005/2006, a więc już ponad 10 lat temu. W związku z posiadanym wykształceniem, specjalizuje się w zarządzaniu i europejskiej integracji gospodarczej, którą ukończyłem w 2003 roku. Prościej mówiąc jestem specjalistą w pozyskiwaniu funduszy europejskich, zarządzaniu nimi i wszystkimi programami pomocowymi z Unii Europejskiej. Prezes ARiMR w Warszawie w lutym 2016 roku powołał mnie na podstawie Ustawy o ARiMR na stanowisko Kierownika Biura Powiatowego w Swiebodzinie zgodnie z moim profilowanym wykształceniem. Wcześniej pelnilem także funkcje kierownicze i menadżerskie w 2 dużych ogólnokrajowych korporacjach, a przed pracą w klubie Pogoń i po niej przez blisko 7 lat pracowałem w dużej lokalnej firmie produkcyjnej w podświebodzińskim Wilkowie jako specjalista w dziale sprzedaży i marketingu. To wyjaśnia wątpliwości?
bezpartyjny 12.02.2017 19:24
Panie Krzysztofie prezes który Pana powołał na stanowisko jest z jakiej partii Pan wie i wielu innych też dlatego proszę nie mówić o układach świebodzińskiej władzy bo to poprostu jest mało moralne w tym przypadku.A co do Pogoni to nie wiem dlaczego inny internauta pytał widocznie ma jakieś żal do Pana ,że jej już niema . A tak poza tymi pytaniami jest pan za upartyjnieniem tak małych samorządów jak np .Świebodziński .Drugie pytanie co jest dobrego w reformie edukacji ale Pana zdaniem nie reguła.
kw 12.02.2017 23:27
Co do Pogoni Swiebodzin jest mi również przykro, że tak zasłużony klub dla miasta i regionu, jakim była Pogoń, zniknął z piłkarskiej mapy województwa. Dzis istnieje Santos, wiec tradycji piłkarskie są kontynuowane. Nazwa moze nie historyczna, ale trudno. Po mnie i Prezesie Skowronie było przez kilka kolejnych lat jeszcze wielu innych działaczy, dyrektorów i prezesów. To ich należy zapytać dlaczego nie ma Pogoni. W czasie gdy byłem Dyrektorem klubu członkiem zarządu klubu byl wówczas burmistrz Bekisz. Może on zna odpowiedź dlaczego klub nie istnieje? Póki co Radnymi w małych samorządach moga zostać zarówno przedstawiciele lokalnych ugrupowań jak i dużych partii politycznych. Nie widzę powodów, aby to zmienić. Co innego kadencyjnosc,ale to będzie, jeśli zostanie wprowadzona, będzie dotyczyła wszystkich wójtów i burmistrzów, bez względu na to czy są bezpartyjni czy partyjni. Co do reformy oświaty uważam, ze z punktu widzenia ucznia, szczególnie zaczynajacego edukację w szkole podstawowej, kotzystne jest budowanie długotrwałych relacji z rówieśnikami i nauczycielami w tej samej placówce. 8-letnia nauka temu będzie sprzyjać. Każde dziecko rozwija sie inaczej, w innym tempie. Dłuższa praca z tymi samymi nauczycielami daje możliwość nadrobienia, więcej nauczyciel wie o dziecku i może skutecznie z nim pracować. Częste zmiany środowiska to utrudniają. A to tylko pośredni krok do lepszej, dłuższej edukacji w szkole średniej. A ponadto uczniowie mają umieć rozmawiać, pisać eseje, wypracowania, które wymagają samodzielnego myślenia i wyciągania wniosków. Rozwiązywanie testów, na czym głównie obecnie skupia się uwagę w gimnazjach jest wg mnie malo potrzebne. Wałkowanie tych samych pytań i poznawanie tych samych odpowiedzi nie rozwija dzieci, nie pobudza do większej aktywności, to droga na skróty. Nie do końca skutecznie uczy dzieci różnych dróg dochodzenia do właściwej odpowiedzi. A w życiu własne zdanie i umiejętność logicznego myślenia to bardzo ważne i pożądane cechy. Mądra reforma da szansę samorządom zmniejszyć liczebność klas, a tym samym zwiększyć komfort nauki każdemu uczniowi.
bezpartyjny 13.02.2017 06:46
Panie Krzysztofie co do liczebności uczniów w klasach zgadzam się ale to rozumiem tu reforma nie jest potrzebna bo samo się to obroni.Pan wie i ja też to wiem bo to żadna tajemnica ,że kontakt z tym samym nauczycielem ma uczeń 1-4 potem może raz kiedyś spotkają się na szkolnym korytarzu , powyżej 4klasy będzie miał uczeń kilku nauczycieli tak było jest i będzie tylko ,że teraz jest to w dwóch a nie jednej szkole .Co do rozwoju dziecka w tym samym otoczeniu i z tymi samymi osobami kilka lat to raczej nie rozwój tylko zastój.Co do testów też powinny być ale nie jakiejś dużej ilości i moim zdaniem na innych zasadach chociażby na takich które mogłyby nauczyć szybkiego i natychmiastowego działania ale bez przesady z ich ilością .No i na koniec mądra reforma jestem za!!! ale czy ta jest mądra ? Pożyjemy zobaczymy.I niech Pan pamięta , kto mieczem wojuje ten ......
mieszkaniec 12.02.2017 15:58
Widocznie mieszkańcy Świebodzina kochają Pana i nie mogą się doczekać kiedy Pan zostanie Burmistrzem!!
Heit 13.02.2017 14:55
W PiS poznali nowe słowo "hejt" Od góry do dołu wszyscy używają słowa "hejt" Śmiać mi się z was chce.
Anna 04.05.2017 18:46
Popieram Pana wypowiedz, oczywiście beton pęknie . Życzę powodzenia i dużo zdrowia . Świebodzinianka!
W 12.02.2017 11:15
A tutaj kilka linków w jakim kierunku zmierza edukacja... https://m.youtube.com/watch?v=nJJXmJYbTV8 https://m.youtube.com/watch?v=7mlMRgG4Tbk https://m.youtube.com/watch?v=IbX4Vq0st4I https://m.youtube.com/watch?v=CWoAZ6S0BHA https://m.youtube.com/watch?v=7mlMRgG4Tbk
Jagna 12.02.2017 09:39
Wiecie co mnie wkurza w dzisiejszej szkole? Wkurzają mnie nauczyciele, którzy podczas lekcji korzystają z smartfonów i każą uczniom szukać informacji w internecie.W takim razie po co wydajemy pieniądze na książki?Wyjazdy na wycieczki w czasie roku szkolnego.Nie mają co robić nauczyciele?
pragmatyk 12.02.2017 10:50
Świat poszedł do przodu, co jednak nie zwalnia nauczyciela z rzetelnego przygotowania się do lekcji, gdzie ma być mistrzem a nie rzemieślnikiem. Niemniej mamy także innych uczniów i rodziców. Dzisiejszy uczeń najczęściej zna swoje prawa, a zapomina, bo tak jest mu wygodnie o swoich obowiązkach. Rodzic jest bardziej roszczeniowy i bezkrytyczny wobec swoich dzieci.
Dariusz 12.02.2017 12:37
Ale wyjazdy z uczniami? A to czemu? Dobrze zorganizowana wycieczka jest bardziej wartościowa niż godziny nauki. Bo może Ty zabierzesz dzieci do muzeum, teatru czy filharmonii na co dzień. Ale uwierz-dla większości dzieci wycieczka szkolna to jedyna szansa na kontakt z kulturą i sztuką, więc chyba ten zarzut nie jest trafny. A smartfony? Takie czasy...czy ty jak potrzebujesz informacji pędzisz do książki czy do internetu? No i kwestia, do czego nauczyciel używa smartfona. Mnie akurat bardziej denerwuje w nauczycielach przekonanieno własnej nieomylności i niedopuszczanie do dyskusji, a takźe lekceważenie dzieciakòw.
Jagna 13.02.2017 15:04
Niech płacą za te wycieczki.A nie, że paniusia sobie wymyśli wyjazd do stolicy żeby złote tarasy zwiedzać albo w Niemczech jarmarki przedświąteczne.A smarfony służą do pisania głupot na FB i instagramie oraz portalach k...ch.A uczniowie mają luz.
Anna 14.02.2017 07:38
Naprawdę uważa Pani,że to marzenie każdego nauczyciela-jechać na wycieczkę ze stadem obcych dzieciaków,często rozpuszczonych i źle wychowanych przez roszczeniowych rodziców? Być za nie odpowiedzialnym 24h na dobę? W swoim wolnym czasie? Za darmo? i jeszcze dopłacać? Weź ty się kobieto zastanów! Dla większości nauczycieli,których znam to dopust Boży. Myśli Pani,że nie woleliby pojechać w tym czasie z własnymi dziećmi? Serio to taki fun tłuc się kilka godzin w autobusie z rozwrzeszczanymi dziećmi? A potem pilnować ich non stop?Naprawdę sądzi Pani, że pazerni nauczyciele zrobią wszystko, byle tylko się przejechać kosztem biednych dzieci? Serio? Wycieczek oczekują uczniowie i rodzice. A Pani nie musi puszczać na nie swoich dzieci. Niech Pani też przekona innych rodziców. Nauczyciele będą wdzięczni. Niech Pani się czasem zastanowi, co pisze. Żeby nie było-w kwestiach telefonów w pelni się z Panią zgadzam.
Jagna 15.02.2017 09:06
Jaki jest pozytywny aspekt organizowania wycieczek?
? 15.02.2017 21:40
to jest pytanie na poważnie?
Jagna 15.02.2017 23:23
Tak.Proszę wyjaśnić.
Ryszard 14.02.2017 08:18
Ojj Jaguś, chyba masz jakiś uraz do nauczycieli:). Kłopoty z nauką były?Z wykształceniem u Ciebie kiepsko, że kompleksy wychodzą? Bo z czytaniem ze zrozumieniem na pewno - tutaj się rozmawia o reformie oświaty, a nie o Twoich żalach. Więc halo! Ziemia do Jagny!
Matka 11.02.2017 21:23
Co w LO robią gamonie, którzy ledwo zdali a wręcz zostali wypchnięci z gimnazjum?Kiedyś żeby dostać się do LO trzeba było mieć minimum 4.0 dziś byle głupek się dostanie.
pragmatyk 11.02.2017 22:33
Bo pan Handke i jemu podobni sobie założyli, że każdy powinien skończyć szkołę średnią i tak w zasadzie również studia. Dlatego jakość zamieniono na ilość. I to jest właśnie skutek irracjonalnej reformy edukacji, którą wprowadzono wraz z gimnazjami i później z tworami, które nazwano liceami profilowanymi zamiast liceów ogólnokształcących i techników . Całe szczęście, że minister Łybacka, przywróciła ponownie licea ogólnokształcące i technika, a te nieporozumienia zwane liceami profilowanymi ostatecznie zlikwidowano.
Anonim 12.02.2017 00:59
Gdyby nie było prywatnych liceów (matura w rok) i prywatnych uczelni (sesja za czesne) zapewne założenia pana Handkego spełzłyby na niczym. Taka reforma niewiele tu zmieni. Licea profilowane były już w latach 90 i dla osób idących na wszelkiego rodzaju studia techniczne były zbawieniem.
pragmatyk 12.02.2017 09:53
Mówimy o różnych liceach. Były licea zawodowe i tzw. techniczne - 4 letnie i profilowane pana Handkego - 3 letnie, gdzie była tylko mała preorientacja zawodowa, Nie dawały one żadnego wykształcenia technicznego i tym bardziej żadnego zawodu.
zagadka 11.02.2017 17:01
40% głupki 60% gorszy sort i ludzie specjalnej troski co jest bardziej aroganckie Panie Warcholik? Proszę pokazać chociaż jeden sondaż mówiący o 40% poparcia dla PiS w gminie Świebodzin.0% burmistrz z PiS 1 radny w radzie miejskiej na 21 radnych to ile to procent poparcia w skali gminy ?
rodzic 11.02.2017 13:14
Patrząc na jakość świebodzińskich szkół średnich trudno być optymistą. Żadna z naszych szkół nie znalazła się w ostatnim rankingu szkół średnich tygodnika edukacyjnego "Perspektyw" w klasyfikacji ogólnopolskiej, zarówno w przypadku techników, gdzie sklasyfikowano 300 najlepszych techników na blisko 2000 Techników w Polsce , jak i liceów, gdzie sklasyfikowano 500 najlepszych Liceów Ogólnokształcących na blisko 3000 liceów w Polsce. Podobne co do wielkości miasto Września w Wielkopolsce ma w ścisłej czołówce Polski 2 Technika. Może światełkiem w tunelu niech będzie tylko to, że jednym z tych techników wrzesińskich kieruje absolwent LO im. H. Sienkiewicza ze Świebodzina. Może warto się od nich czegoś nauczyć.
matka maturzystki 11.02.2017 19:52
Tylko, że świebodziński ogólniak jest zadowolony z siebie, jak żadna szkoła w rankingu. I co z tego, że z samej " trójki" poza Świebodzin ucieka ponad 40 uczniów, z jedynki podobnie. Co z tego,że uczniowie na potęgę jeżdżą na korepetycje nawet do Zielonej ( chemia, biologia). Co z tego, że z kim się nie porozmawia, skarży się na nieprzygotowanych nauczycieli wiszących na lekcji na telefonach, spóźniających się, na ograniczanie godzin na przedmioty maturalne, angielski na poziomie przedszkola, zmuszanie do niechcianych rozszerzeń itp. Czym oni majà się przejmować-za dwa lata dostaną podwójny rocznik, a potem system czteroletni.Pracy w bród...Po co walczyć o ucznia? Z kim? Moja córka jest w klasie z osobami, które w GIMNAZJUM miały średnią 2.6, 2.9...Kto ich przyjął do LO??? Jacy uczniowie, taki poziom, a ci ambitni i zdolni się męczą. Ot, cała prawda o naszym LO...kiedyś naprawdę świetnym...
Matka 19.02.2017 15:00
Niestety nasze liceum schodzi na psy, sukcesywnie od kilku lat. Bardzo żałuję, że uczy się tu moje dziecko i drugi raz tego błędu nie popełnię, chyba, że zmieni się dyrekcja, a poziom wzrośnie. Przed wyborem szkoły obiecują złote góry, a jest naprawdę źle. Próbne matury w tym roku poszły fatalnie, pozostaje modlić się o cud. Chyba nie ma ucznia, który by nie korzystał z korepetycji, bo z samych lekcji matury nie napisze, zwłaszcza, gdy pani od chemii stwierdza: to jest krótkie, przerobicie to w domu. Temat- rzeka, brak słów:(
też matka 19.02.2017 17:29
Dokładnie.A pan Warcholik się chwali na swoim profilu,jaka to merytoryczna dyskusja w starostwie była o reformie oświaty...W LO zacierają ręce-nie będą musieli nadal nic robić, walczyć o ucznia, bo 4 klasy i podwójny rocznik za 2 lata zapewnią im stabilizację i święty spokój. A skoro i tak będą uczniowie, to po co się wysiliać? Starostwo i dyrekcja LO ignoruje fakt, że większość najlepszych uczniów wybiera szkoły poza Świebodzinem, a do naszego LO często trafiają tacy, którzy ledwo sobie radzili. I poziom spada.Ale przyjąć trzeba, żeby były klasy i nikt się nie zorientował, że jest źle. A jest.Podobnie jak Matka wyżej-jedno dziecko dałam do naszego LO, drugie jest w Zielonej, więc wiem, o czym piszę.
Mieczysław 19.02.2017 18:57
Nie tylko zmiana dyrekcji, ale też kilku profesorów.
Pogoda
zachmurzenie duże

Temperatura: 8°CMiasto: Świebodzin

Ciśnienie: 1000 hPa
Wiatr: 21 km/h

Reklama
Reklama
Reklama