Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 24 kwietnia 2024 15:03
Reklama

Dramat w 6 aktach

Jakie miejsce siedzenia, taki punkt widzenia.
Kliknij aby odtworzyć

Były wiceburmistrz, od kiedy został przewodniczącym komisji, wydaje się nie aprobować metod, które stosowano przez poprzednie 15 lat. Retransmisja komisji cz.I 


Podziel się
Oceń

Komentarze
Baca 28.12.2018 03:31
Pani Elżbieto brakuje do całości retransmisji z Komisji Planu, Budżetu Inwestycji i Gospodarki Nieruchomościami ok 2 godz 20 min. Powinna je Pani pokazać. Chyba, że te dwie godziny zburzą wizerunek Burmistrza Sielickiego, który Pani tak mozolnie buduje. Ludzie mówią, że w tym materiale, Pan Burmistrz Sielicki wrzeszczy na Tomalaka. Da nam Pani szansę, aby poznać prawdę?
Marcus 28.12.2018 15:14
Przecież są obie części, pełna wersja. Czy wy ludzie nie macie co robić tylko szukać dziury w całym? Taki problem sprawdzić, co jest a czego nie ma? Używajcie mózgu a nie jadu.
mlecz 24.12.2018 21:29
Ile trwała sesja? 4 godziny? Ile pokazała Samselowa? 3 minuty. Zmiencie nazwe na "pro tv". Propagandowa tuba Sielickiego i tyle. Telewizja? A jaka z was telewizja? Samselowa stawia teze, a pozniej bierze 3 minutowy urywek i robi z tego sensacje.
Dariusz 25.12.2018 17:44
Trochę to słabe, bo umknęło Panu, że oprócz tego "urywka", który przedstawia pewien problem- można dyskutować, czy istotny czy nie, to można też znaleźć w następnym materiale I część retransmisji całej komisji, która faktycznie trwała 6 godzin chyba. Wtedy każdy sobie wyrobi wlasne zdanie. Ale Pan woli podnosić larum, że stronnicza. I w tym momencie, nie sprawdziwszy, sam staje się stronniczy.
E.Samsel 28.12.2018 08:57
Zanim Państwo zaczniecie wietrzyć spiek, popatrzcie co jest a czego nie ma. http://www.swiebodzin.tv/wiadomosci/1187,komisja-planu-budzetu-i-gospodarki-nieruchomosciam
Mieszkaniec 23.12.2018 11:03
Pani Redaktor ma Pani RACJĘ twierdząc, że jakie miejsce siedzenia, taki punkt widzenia.W kampanii wyborczej większość hejtowała, że Bekisz jest złym Burmistrzem a teraz okazuję się z ,, miejsca siedzenia", że jednak jest idealnym wzorem do naśladowania? wnioskując z zadanego pytania i wypowiedzi osób odpowiedzialnych za przygotowanie budżetu.Kolejna kwestia, kto przygotowuje projekt budżetu? no właśnie kto? a kto zabierał w tej kwestii głos broniąc nierealnych kwot?. Osoba, która przygotowuje budżet w trakcie jego omawiania tylko kiwała głową i uśmiechała się i po krótkim czasie trwania komisji jak widać na retransmisji opuściła salę obrad.Moje pytanie do tych komentujących przeciwko Tomalakowi i wcześniej przeciwko Bekiszowi, czy Bekisz był złym czy też może dobrym Burmistrzem oraz czy o taką DOBRĄ zmianę Wam chodziło? czy powielanie złych działań już na początku kadencji dobrze wróży dla naszego miasta?Projekt budżetu przygotowuje i przedstawia Burmistrz i to Burmistrz powinien odpowiadać na zadane pytania związane z jego projektem.
WSZ 23.12.2018 17:00
Zastanawiam się czy ten komentarz wynika z niewiedzy, czy ze złej woli. Opiera Pan całą swoją wypowiedź na kłamstwie... ten projekt budżetu stworzył poprzedni burmistrz. Pan Sielicki wypowiadał się, że nie będzie wprowadzał rewolucji i postara się o płynne zmiany, stąd brak nerwowych ruchów na początku i kontynuacja założeń budżetowych poprzedniego burmistrza.
Mieszkaniec 24.12.2018 11:30
No właśnie drogi WSZ , wypowiadał się, że nie będzie wprowadzał zmian( prawie dwa miliony nierealnych kwot).Proszę wskazać choć jedno zdanie, w którym skłamałem.
Mieszkaniec 24.12.2018 11:38
Szanowny WSZ, proszę dokładnie przeczytać mój komentarz i odnieść się do niego zgodnie z zawartymi w nim zagadnieniami.
Krzysztof Tomalak 21.12.2018 23:34
Nazywam się Krzysztof Tomalak. Byłem wiele lat Zastępcą Burmistrza Bekisza. Chciałbym wszystkim oglądającym materiały filmowe z Komisji Budżetu wyjaśnić wiele kwestii. Zrozumienie ich spowoduje że wszyscy oceniać będą pozytywnie moje zachowanie i sposób prowadzenia komisji. Na początek chciałbym poinformować czytających te słowa że nigdy nie oglądałem żadnych audycji zamieszczanych w tej TV . Nigdy nie odmówiłem Pani Elżbiecie wywiadu ani komentarza ( w czasie pełnienia swojej funkcji). Uważałem że mieszkańcy muszą znać fakty z najlepszego źródła.Teraz muszę jednak zmienić sposób postępowania. Widzę że świat uległ gwałtownej przemianie, że coś złego stało się z ludźmi.Na początek odniosę się do obraźliwych wpisów na mój temat. Najłatwiej ukryć się pod pseudonimem i kogoś obrażać , jest to objaw wyjątkowego braku kultury. Bardzo źle świadczy o piszącym. Pani Elżbieto należałoby się zastanowić czy umieszczanie takich treści powinno mieć miejsce. Proszę coś z tym zrobić. Jeżeli trzeba będzie to Ja wszystko Państwu wyjaśnię, wytłumaczę. Jestem gotowy na debaty, nigdy nie unikałem spotkań z mieszkańcami. Jeżeli Mi tylko Pani pozwoli będę pisał. Dysponując ogromnym doświadczeniem i wiedzą odniosę się do każdego zarzutu, wyjaśnię każdy problem.Ale pora przejść do meritum. Jakie są fakty każdy wie. Mamy nowego Burmistrza. Mamy też czas tworzenia budżetu gminy.Co to jest budżet?Jest to kilka uchwał podejmowanych przez Radę Miejską zawsze pod koniec lub na początku roku, w których określa się kwoty dochodów i wydatków, wieloletni plan inwestycyjny itd. W dokumentach tych zapisane są inwestycje na rok 2019 i lata przyszłe. Mądre wyznaczenie kierunków ma olbrzymi wpływ na rozwój Gminy w przyszłości.Dla wszystkich Nas jest ważne co będzie robione, jakie inwestycje się w tym budżecie znajdą.Jakież było moje zdumienie jak w materiałach otrzymanych na sesje i komisje zobaczyłem prowizorium zrobine jeszcze przez starego Burmistrza ( Bekisza nawet z jego podpisami i pieczątkami) przygotowane jesienią w ,którym praktycznie nie było inwestycji. Bardzo się zdenerwowałem jak zobaczyłem przygotowane w pośpiechu autopoprawki ( zrobione już przez nowego Burmistrza). Dlatego mówiłem że nie trzeba było się spieszyć z budżetem,.Należało nad nim popracować i prace nad jego uchwaleniem przeniść na styczeń. Byłaby to oznaka profesjonalizmu i poważnego traktowania mieszkańców. Dlatego też czytając wpisy na FB u Burmistrza Sielickiego napisałem, że nie powinien nigdzie jeżdżić po sąsiednich gminach i tracić czasu na jałowe dyskusje, tylko zrobić fajny budżet dla ludzi. Ale nie o tym powinienem pisać.Jeszcze jedna dygresja . Muszę Państwa poinformować, że postanowiłem rejestrować wszystkie sesje i komisje z moim udziałem. Posiadam własne nagrania całego przebiegu obrad.Ponieważ w Radzie jest wielu nowych Radnych postanowiłem ,aby uchwały były referowane w sposób jasny, zrozumaiały, aby każdy obecny na sali wiedział o czym się mówi. Każdy miał prawo zadawać pytania .Dyskusji nie ograniczałem. W ten sposób omówiłiśmy wszystko bardzo szczegółowo i wyczerpująco. Obrady trwały od godziny 10 00 do ok 16 30.Wracamy do początku. Do ostrego spięcia doszło przy omawianiu dochodów. Otóż kwoty zaplanowane na dochodach z tytułu sprzedaży nieruchomości i planowane wpływy z opłat za śmieci zostały sztucznie zawyżone na kwotę kilku milionów. Chciałem jedynie aby zostały zapisane prawdziwe kwoty. Wtedy zostałem zaatakowany przez drugą stronę i zakrzyczano mnie. Zarzucano że kiedyś też tak było robione i to Ja i Bekisz tak robiliśmy. Otóż nie do końca tak było.1.Kwoty dochodów i wydatów za śmieci zawsze się zgadzały. Tak dokładnie to planowałem z momi pracownikami ,że wszystko zgadzało się co do złotówki. Prawdą jest że w tym roku nie w pełni dochody zostały zrealizowane.2. Na dochodach z tytułu sprzedaży bywały różne lata i nie zawsze było to łatwe do oszacowania. Powodów tego stanu rzeczy było wiele. Przytocze tylko jeden przykład , mianowicie sprzedaż działki gdzie dzisiaj stoi Hosso. Firma która wygrała przetarg nie podpisała umowy i straciła wadium w kwocie 500 000.- Planowane dochody nie zostały zrealizowane, ale wpadło dermowe pare złotych do budżetu.Dziwiła mnie postawa Pana Profesora z Poznania ( podobno doradcy Pana Burmistrza) który walczył ze mną jak lew aby kłamstwa znalazły sie w uchwale. A przecież można było zwiększyć kwoty z tytułu kredytu (Którego i tak by nie trzeba było brać, bo za 3 miesiące byłoby kilka milionów nadwyżki budżetowej). Powód tego stanu rzeczy podejrzewam jest taki ,że Pani Skarbnik Izabeli Zabłockiej nie chciało się zmieniać dotychczasowej konstrukcji budżetu.Chciałbym też oznajmić , że nie widzę potrzeby chodzenia do Pana Burmistrza i omawiania spraw po cichu - bez udziału publiczności.Chciałbym zwrócić uwagę że nie jestem podwładnym Pana Burmistrza.Odpowiadam tylko i wyłącznie przed moimi wyborcami. Będę starał zachowywać się godnie i kulturalnie , tak aby nikogo nie obrażać.Nic na to nie poradzę że mam temperament i czasem moje zachowanie jest nie typowe . Natomiast zawsze będę sobą . Pokaże skuteczność w działaniu, wytrwałość w dążeniu do celu i wielką pracowitość. Kto mnie zna wie że tak będzie. Jestem przekonany że Świebodzin na tym tylko skorzysta . Moim celem nie było ograniczanie żadnych inwestycji, zresztą praktycznie wszystko zostało finalnie przegłosowane pozytywnie. Cały czas powtarzałem, że ja i radni jesteśmy za i będziemy tak głosować.Jeszcze słowo na temat zachowania Pani Skarbnik. Uważam, że nie miała żadnego prawa wychodzić z komisji i się obrażać, bo nie było na kogo i na co. Zadawanie pytań i oczekiwanie odpowiedzi na nie to obowiązek radnego. Iza by chciała aby było jak dawniej. Ale tak już nie będzie . Całkowicie się pogubiła . Zapomniała kto jest kim. Chciałbym przypomnieć, że to Rada Miejska uchwala budżet czy to się komuś podoba czy nie. I to radni odpowiadają przed swoimi wyborcami za przyszłość Naszego miasta i gminy.Przepraszam za drobne błędy ale jest już późno i jestem zmęczony.Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
Wojtek 22.12.2018 09:21
Burmistrz musi załatać dziurę po bezsensownie wydanych 8mln na romont ŚDK, które na kilka dni przed swoim końcem Pan podpisał. Pańska pamięć szwankuje? Sprawa pewnie zakończy się zerwaniem umowy i karą dla gminy. Oddamy te łatwo zarobione 500.000, a może i więcej.
Adam 31.12.2018 14:19
Moment, ale przecież sam Pan burmistrz Sielicki obiecał remont ŚDK. Dlaczego miałby tego teraz nie zrealizować?
Rozumniak 01.01.2019 15:52
Jest różnica między realizacja 10letniego projektu za 8 baniek a świeżego za mniejszą kasę
Robert 22.12.2018 09:59
Owszem, Pan nie unikał spotkań z mieszkańcami, bo obie strony były niejako na siebie skazane. Burmistrz zwany przez przyjaciół pieszczotliwie /.../ w ostatnich latach dostepny był tylko dla „elit”.Nie pomyślał Pan nawet, że to niekoniecznie z Panem chcą się widzieć mieszkańcy, ale nie mają innego wyjścia? Jak to się mówi: lepszy rydz, niż nic.
KR 22.12.2018 17:13
Mimo wszystko nie przekonał mnie Pan do swoich racji. A ten występ z fałszywą ulotką wyborczą, którą być może Pan sam sobie wydrukował świadczy tylko o tym, że współpraca pisowskiego odłamu rady z Burmistrem i resztą rady nie będzie wzorcowa
Tu mieszkam 23.12.2018 16:02
KR włącz światła bo zabłądziłeś między reportażami!!!
Xawery 22.12.2018 21:20
500.000 powiadasz pan... to już wiadomo skąd premie dla wszystkich urzędników i nauczycieli z okazji Dnia Niepodległości. Sądzę, że po tej kwocie już ślad nie został.
Ana 23.12.2018 12:02
Panie Radny! Chodzi mi o sposób, w jaki potraktował Pan swoją wieloletnią współpracowniczkę, Panią Skarbnik. Rozumiem, że to Państwo (były Pan Burmistrz?) zatrudniliście tę Panią? Współpracowaliście z nią 15 lat, przy Was zdobywała doświadczenie i warsztat. I nagle teraz, bo tylu latach zarzuca jej Pan lenistwo i jakieś podejrzane praktyki? I jeszcze mówi, że musi się przyzwyczaić, że nie będzie tak, jak dawniej? Czyli JAK było dawniej? Bo można wywnioskować, że wówczas różne podejrzane praktyki i naciąganie budżetu były dozwolone, a teraz już nie będą? Tak wynika z Pana wypowiedzi. Zwłaszcza, że Pani skarbnik zrobiła tak, jak zawsze. Czyli Panu Bekiszowi było wolno, ale Panu Sielickiemu już nie? Pan pisze, że Pani skarbnik nie miała prawa się obrażać i wychodzić. Ja się dziwię, że zachowała zimną krew. Jakby miała taki temperament ( albo brak panowania nad sobą) jak Pan, to powinna Pana spoliczkować. Tak się traktuje byłych współpracowników? ( już nie napiszę, że kobiety- wszak mamy równouprawnienie). Krzyczał Pan na nią, zarzucał lenistwo, kombinatorstwo, nieuczciwość. Wyżywał się tak, jak tylko silniejszy (głośniejszy) może wyżywać się na słabszym. To było małostkowe i zwyczajnie podłe. I proszę się nie obrażać, że ludzie mają taką opinię, bo nie ma na kogo i o co. Prosze się przyzwyczaić, już nie będzie jak dawniej. Pan obrażać może- ale jak ktoś Pana obrazi, to lament. Kiedyś nawet Pana ceniłam, zdarzyło mi się nawet zagłosować. Teraz, widząc Pana zachowanie, jestem zażenowana i jest mi przykro oraz żal Pani Skarbnik ( pozdrawiam serdecznie, proszę się trzymać!). To nie kwestia temperamentu. To kwestia kultury i klasy. Wyborcy FS! Nie miejcie złudzeń, jak przestaniecie tym ludziom być potrzebni, zostaniecie potraktowani tak, jak byli współpracownicy- z buta.
Mieszkaniec 23.12.2018 13:49
Ana, proszę wskazać jeden moment, w którym Pan Tomalak krzyczy na Panią Skarbnik. Jasne jest, że na trudne pytania reaguje się agresją albo obrażaniem (najprościej jest wyjść obrażonym, zamiast odpowiadać merytorycznie na zadane pytania). P.S. praca pod presją, odporność na stres to są podstawy urzędniczych stanowisk.
korsarz 23.12.2018 21:33
No i proszę odezwała się ANA ,a może AN bo takie odnoszę wrażenie po tonie pouczającego komentarza .Wystapienie raczej marne to nie sala wykładowa teorią można ściemniać głupoli a nie starych wyjadaczy. Panie Tomalak proszę nie wspierać niedouczonego Burmistrza krytyką ,miasto wie co zawdzięcza Panu przez te długie lata. Rzeczywistości nie zmieni zgraja anonimowych wpisów i paszkwili. Niestety kaprys i oszukanie społeczeństwa spowodowało zmiany które trzeba zaakceptować ale nie wolno zniweczyć swojej pracy , już ludzie widzą co wybrali ,mizerota znudzony i przerażony bo nie wie o czym się mówi przy budżecie. Zawołał swego promotora na ratunek ale Świebodzinianie nie są głupi . Mamy niestety jeszcze 9 miesięcy i w tym czasie lepiej niech nic nie robi. Niech się promuje i lansuje swój wizerunek bo nic innego nie potrafi.Niestety stypendium będzie brał . Ma 9 miesięcy na naukę.Gdzie są jego klakierzy którzy na fb lansowali sie z różnymi intymnymi częściami ciała i nieprzyzwoitymi treściami ,co wyjazdy chcieli za darmochę z noclegami na ławkach w parku no to taki elektorat wspierajacy w sieci i tu w komentarzach , może Ana lub AN wpłyniesz na ten słabo wyedukowany i w wiekszości niedostosowany do pracy zespól mający siłę tylko w "pysku" w sieci bo do bezpośredniej debaty to już raczej nie ... dobra idą swięta ,Korsarz składa wszystkim życzliwym życzenia i będzie się modlił aby jego wrogowie doznali łaskawości i oświecenia.
wędkarz 23.12.2018 23:23
Korsarzu analfabeto, który nie zna zasad interpunkcji. Sam jesteś niewyedukowany, a Twoje komentarze są tak siermiężne, że ich czytanie męczy człowieka. Na szczęście Twój głos nie pomógł starej władzy i Bekisz nawet w Wilkowie poległ sromotnie. Nie pomogło rozwieszanie przez sołtysa plakatów na polecenie burmistrza. Zastanawiam się, czy to nie Ty nim jesteś, skoro tak bronisz upadłej władzy.
Ana 23.12.2018 23:23
Oj, słaby z Pana specjalista od wrażeń :) I na tym poprzestańmy. Ale zgodzę się z Panem w jednym- wystąpienie Pana Tomalaka rzeczywiście marne. Na słabo wyedukowany elektorat, mocny tylko w gębie, nie mam niestety wpływu- inaczej dawno przyznałby mi Pan rację. Życzę spokojnych świąt, bez złości, jadu i agresji. Naprawdę, proszę odpocząć od lokalnej polityki, ochłonąć i skupić się na przyjemniejszych rzeczach- jeśli ma Pan jeszcze jakieś hobby. Ja w każdym razie mam kilka pomysłów, jak milej spędzić ten czas:) A pod choinką zostawię dla Pana kilka przecinków, bo ciągle się Panu gubią: , , , , , , , , O! Proszę uprzejmie.
Pirat SAM 23.12.2018 16:56
A czy w tej bajce były krasnoludki?
OBYWATEL 20.12.2018 08:10
Ja bym się z wami nie do końca zgodził. Teoretycznie urealnienie szacunków przecież nie jest złym posunięciem. Pomijając kwestię, że tak robiono już wcześniej, to rzeczywiście "oszacowanie budżetu" na ponad 1,5mln więcej można uznać za trochę większe przegięcie, niż np. że udało się sprzedać działkę za 50tysięcy więcej. Słowa profesora temu nie przeczą. Logicznie rzecz biorąc, to takie sztuczne zawyżanie budżetu w celu realizacji (teoretycznie, bo kasy nie ma dopóki ona nie wpłynie) wykonania jakiejś inwestycji nie jest dobre gdyż troszkę zakłamuje rzeczywistość. O dziwo jednak nowy Burmistrz na to się zgadza.
Eklektyk 20.12.2018 11:00
Totalne bzdury. Łącznie ze stwierdzeniem, że słowa profesora temu nie przeczą. Po 1 - ściągając coś po stronie dochodów, trzeba ściągnąć coś po stronie wydatków. Po 2 - budżet urealni się niejako sam w okolicach lutego/marca, gdy wiadome będzie ile pozostało pieniędzy z poprzedniego roku, także nawet ściągając coś teraz żeby go "urealnić", spowoduje jedynie, że w lutym/marcu rada znów będzie musiała dodać poprzednio usunięte wydatki (w sumie ciekawy sposób na sztuczne generowanie pracy). Po 3 - taka praktyka ma oparcie w prawie i jest stosowana od początku lat 90 we wszystkich gminach w Polsce, sprawdza się i funkcjonuje także u nas. Rozumiem jednak, że niektórym nadal wyborcze klapki zasłaniają oczy i będą bronić każdej bzdury przedstawionej przez bekiszową ekipę, jakkolwiek denna by nie była. Cel działania byłego wiceburmistrza jest jasny - mącić, wprowadzać chaos i rzucać kłody pod nogi. Powinno się go usunąć z życia politycznego miasta jak najszybciej, dla dobra wszystkich mieszkańców.
OBYWATEL 21.12.2018 10:55
To nie bzdury tylko fakt, któremu nie przeczy Pan profesor. Jeśli zabierzemy 1,5mln po lewej stronie (dochodów) to zabieramy budowę drogi za 1,5mln po prawej stronie (wydatki) i się zgadza wszystko? Nie w tym problem. Z informacji wydziałów wynika, że nie ma się szans na uzyskanie takich dochodów. Zastosowano po prostu większe szacunki. Nazwijmy je optymistycznymi założeniami. I bardziej chodziło o to chyba byłemu zastępcy. A że wyszło trochę to tak gorąco... no to niestety. Pamiętajmy - nie żyjmy w państwie teoretycznym. Bo wiecie, gdyby się jednak działki nie udało sprzedać... to wtedy mamy turbo lipę i winę Burmistrza...no bo przecież cena wysoka, kto tak oszacował itd itp...
Eklektyk 23.12.2018 17:05
Raz jeszcze powtórzę - bzdura i to totalna. Tak jak napisałem...: " budżet urealni się niejako sam w okolicach lutego/marca, gdy wiadome będzie ile pozostało pieniędzy z poprzedniego roku, także nawet ściągając coś teraz żeby go "urealnić", spowoduje jedynie, że w lutym/marcu rada znów będzie musiała dodać poprzednio usunięte wydatki (w sumie ciekawy sposób na sztuczne generowanie pracy)." Z tego wynikają "zawyżone szacunki". To normalne i praktykowane w większości gmin. To co pan opisuje jest dokładnie tym o czym mówił pan Tomalak i przeczy temu co mówił pan profesor.
korsarz 21.12.2018 13:52
Proszę poprawnie używać tytułów naukowych aby nie obrażać profesorów nominowanych- dr hab prof uam bo odwrotnie to trochę zakłopotanie zwłaszcza u przełozonych też profesorów uam .W srodowisku naukowym powiem ..może zostać to dwojako zrozumiane. Super ze Świebodzin dochował się wychowanka profesora - ale, to jest przecież spadochroniarz lub przywieziony 2 człowiek w teczce, pierwszy to wicek..Jak dla mnie to nie jest tytułowy dramat ,tylko tragedia . Co juz planowana jest podwyżka wywozu za śmieci skoro w budzecie tak chcieli zapisać, zaraz nowy prezes wodociągów podniesie opłatę za ścieki i wodę ,to i woda ciepła tez pójdzie w górę. Nieruchomości za ile pójdą to pójdą ale podstawowe koszty bytowe. To takich doradców w tym dr hab teoretyka z uczelni sobie nowy burmistrz dobrał ,co za darmo on jest, na miejscu nikogo nie ma do porady , jest kaska to można poszaleć.. wiosna wasza jesień jak tak dalej będzie-referendum- nasza.
Waldek Z. 20.12.2018 00:10
Nie rozumie . Pani skarbnik przedstawia fakty , mądrzy się nie zgadzają , Rada Gminy kiwa nieprzychylnie głowami ,a ten baran brnie w swoją utopię - szkodzi Sielickiemu ? , czy mieszkańcom - jak to mój syn mówi - wyjazd z nim - a może powołać komisję etyki , dyscypliny itp.
Mieszkaniec 19.12.2018 19:23
Proponuję wszystkim komentującym obejrzeć cały materiał z posiedzenia komisji przed kolejnymi wpisami
ich 19.12.2018 20:15
i co? tam były wiceburmistrz mówi co innego?
Mieszkaniec 19.12.2018 21:28
Ich to nie boli proszę obejrzyj a nie zadajesz pytanie
Zdzisław F 19.12.2018 23:28
Ej Mieszkaniec nawet nie wiesz komu odpowiadasz , ja nie zadałem pytania tylko stwierdziłem , a ty może chciałeś odpowiedzieć dla ICH - ogarnij się jak tomalak
Mieszkaniec 20.12.2018 18:00
Zdzisław F to Ty się ogarnij wystarczy, że zerkniesz na godziny wpisów. Odpowiadałem ICH niestety to nie jest moja wina , że tak wyszło. Jak dokonywałem wpisów to Twoich złotych myśli jeszcze niebyło, mimo to również Tobie polecam obejrzeć dokładnie cały materiał, chyba że jak większość komentujących oglądałeś bez dźwięku.
Zdzisław F 20.12.2018 21:19
Oj tam , oj tam czepiasz się zwykłej literówki , zresztą sam stwierdziłeś , że było późno i każdy może być zmęczony po drugiej zmianie w pracy
Mieszkaniec 23.12.2018 18:08
Zdzisław F , bardzo proszę nie wciskaj mi, że coś stwierdziłem skoro jest to nieprawdą. Właśnie tak, większość tu obecnych manipuluje faktami.
ich 20.12.2018 19:04
Bez przecinków jest to ciężko przeczytać.
Zdzisław F 19.12.2018 22:09
Potwierdza teorię BURAKA hodowanego przez 24 lata . Żeby burak wyrósł to potrzebuje aby jego nasionko ktoś włożył w ziemię (wyborcy) . Potem żeby wyrósł mu korzonek i liście na początku potrzebuje wsparcia słońca (wierzący w niego mieszkańcy ) Jak wyrosną mu liście to przysłaniają mu słońce i ma je w ... (mieszkańców i wyborców) , czerpie tylko z ziemi , ale nie wie , że czas rośnięcia kiedyś się skończy i ten który posadził go , kiedyś go wykopie - i tyle w temacie .
Robert 20.12.2018 17:30
Komentarz usunięty
Beti 19.12.2018 20:56
Obejrzałam, innego zachowania niż butne i chamskie zagrywki nie dostrzegam. Proponuję poobserwowac wyraz twarzy Pana Tomalaka, jaki jest nabuzowany, pewny siebie, ciągle chce mówić, nie chce dopuścić do głosu człowieka, który się zna na budżecie, bo boi się, że się pogrąży. Co za zarozumialec i złośliwiec. Myślę, że Ci, którzy na niego zagłosowali to już szczerze tego żałują.
Zbyszek 19.12.2018 21:37
Bo co? Nie musimy dłużej czekać na potwierdzenie teorii BURAKA , już dał wystarczający popis w merytoryce z Profesorem - dno , nic . Stare metody przekrzykiwania i mówienia aby mówić chyba się nie sprawdzą przy nowej Radzie Gminy , każdy ma swój rozum i nowej władzy .
RobertXL 19.12.2018 22:06
Oglądałem, oglądałem. Najlepsze jak pan przewodniczący przedstawia pracowników urzędu, jakby dalej był ich szefem i reakcja pani skarbnik na nazwisko pan Robert B. od alkoholu. Bezcenna. Jeszcze zbyt mało czasu upłynęło, by zdał sobie sprawę, że jest jedynie radnym bez pracy. Nie on jeden. W powiecie jest jeszcze pan Tomasz M. Ale tamten jak się nie odzywał, tak się nie odzywa. Swoją drogą warto zobaczyć też transmisję na YT z rady powiatu, jak po występie pana K. lekko zdenerwowany starosta coś mówi do pana M, tak żeby nie słyszano dokładnie co, ale żeby to jednak zauważono, ogólnie słabe i też na chamskim poziomie, ale czego tu wymagać. Też dobry - koalicje. Rozumiem, że w parlamencie tworzy się koalicję przy kilkuset posłach, a tu przy dwudziestu osobach tak to nazywać, jakby ci radni nie mieli własnego rozumu.
Marcin 19.12.2018 17:37
Pan były wiceburmistrz został zaorany jak pole buraków :D
zzorro 19.12.2018 15:44
Prowincjonalny chłopina z Gościkowa , który do niedawna zwał się Wiceburmistrzem został ZAORANY przez Pana Profesora .Należało by zrobić referendum czy /.../ jest taki głupi sam z siebie czy mu za to ktoś płaci
mieszkaniec 19.12.2018 12:18
Czekam na resztę dramatu
Paweł 19.12.2018 11:13
Taka szopka, którą odstawia p. Tomalak to żenada w każdym calu. Miej chłopie godność i pogódź się z porażką w wyborach. Nie utrudniaj pracy ludziom, którzy działają na rzecz mieszkańców bo tym samym Ty wychodzisz na tego co działa na szkodę.
Obserwator 18.12.2018 23:08
Żenująca sytuacja. Pan Tomalak po raz kolejny udowadnia, że nie może pogodzić się z utratą stanowiska. Pani Skarbnik szczerze ujawnia, że to właśnie on dopuszczal się różnych figielkow w budżecie, a teraz staje okoniem wobec tego co sam ze swoim poprzednim włodarzem umyślił. Nie słucha inteligentnych, wykształconych ludzi, którzy są na bieżąco w tych tematach, znają się na rzeczy. Idzie w zaparte. Męczy całą komisję. Może w końcu przychylni mu koledzy z FS przejrzą na oczy z kim mają do czynienia. Przecież to on był kimś... A teraz przy najbliższych współpracownikach Burmistrza wypada barrrrrdzo licho. Będzie robił wszystko, aby zaszkodzić Panu Sielickiemu, bo to taki zawzięty typ człowieka, ale wszystko obróci się przeciw niemu. Ludzie z rady mają oczy i głowy, nie będą szli za nim tak jak do tej pory. Ten pan powinien zająć miejsce sołtysa Goscikowa, bo przecież tam jego miejsce na ziemi.
Xawery 18.12.2018 22:12
Panie Tomalak, wtórniku swego burmistrza - pogrążasz się. Przynosisz wstyd i hańbę. Powiem Ci to face to face przy najbliższej okazji, gdziekolwiek by to miało nastąpić.
KR 18.12.2018 21:24
Tomalak powinien zrezygnować z funkcji jeśli ma jeszcze choć odrobinę honoru.
RobertXL 18.12.2018 22:36
Pani skarbnik tłumaczy rzeczowo o co chodzi, widać że zna swą pracę na wyrywki, a budżet na pamięć, znajduje poparcie u profesora, czyli człowieka, który się na tym zna z każdej strony. A ten przewodniczący swoje, chociaż sam brał udział przy układaniu tego budżetu. Jak można być tak złośliwym, a był od samego początku, w stosunku do kogoś, z kim powiedzmy pracował 15 lat. To zwyczajnie nieprzyzwoite. Pewnie jego były mocodawca też mu w tak paskudnym zachowaniu nie ustępował. Ludzie dobierają sobie podobnych. Nic dziwnego, że w Świebodzinie panowała taka atmosfera zastraszenia. Teraz wychodzi to wszystko na jaw. Bardzo dobrze. Wszyscy powinni się dowiedzieć, poznać prawdę, jakiego pokroju ludzie rządzili dotychczas tym miastem. Panie przewodniczący komisji jeden z drugim, zacznij Pan pracować dla miasta, albo dalej kompromituj się facet. Wtedy wyjdziesz jedynie na durnia. Ludzie już nie są tacy ciemni jak się Panu wydaje.
Pogoda
zachmurzenie duże

Temperatura: 10°CMiasto: Świebodzin

Ciśnienie: 1006 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama