Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 17:49
Reklama

Burmistrz powalczy o fotel

Dariusz Bekisz: będę kandydował.
Kliknij aby odtworzyć

Burmistrz miasta oficjalnie potwierdza start w wyborach.


Podziel się
Oceń

Komentarze
Gosława 12.10.2018 13:00
A popatrzcie jak w 2017 zakończono piękny chodnik / ścieżkę rowerową do grodziszcza. OBIECANKI CACANKI jak zwykle , może teraz ktoś coś obieca i jak zwykle powie niestety bardzo chciałem ale nie mogę :((((
laps 08.10.2018 18:28
po co ten komentarz stare babcie i tak na niego zagłosują szkoda gadać najważniejsze żeby do hipermarketu miały blisko który stawiają jeden za drugim , tylko po co jak w niedziele i tak są pozamykane ,,a na drogach dziury takie ze zawieszenie można zostawić a pan b. nic z tym nie robi
M. Arens 09.10.2018 17:53
Babcie chodzą tam gdzie taniej i bliżej. Dziwi mnie to, że Ciebie to dziwi. Co do dziur w jezdniach to sięgnij pamięcią kilka jeszcze lat wstecz. Przez ostatnią dekadę wybudowano i wyremontowano dużo kilometrów dróg i chodników. Z chodnikami to docierają do zakątków naszego miasta , które to zresztą należy do najładniejszych w województwie.
zainteresowany 08.10.2018 16:09
Dzisiaj w TVP widziałem, że w Radomsku ludzie zrobili spektakularną akcję z przynoszeniem wody w baniakach do Szpitala chociaż Szpital ten korzysta z własnego ujęcia.
Podpis 09.10.2018 07:33
Kandydaci z ramienia PIS. Wnosili wodę na OIOM bez zgody i ubrań ochronnych. Jak nie drzwiami to oknem xD . Woda nie była skażona. Tylko co to ma do tematu reportażu?
StarszyPan 05.10.2018 10:20
Dlaczego świebodzinianie są truci wodą z wodociągów i kto za to odpowiada?
Robert 05.10.2018 19:51
Zapewne odpowiedzialnym okaże się jakiś Bogu ducha winny szeregowy pracownik tej znanej sprzed kilku lat z afer instytucji, którego i tak trzeba było zwolnić, a teraz nadarzyła się okazja. Widać bałagan jest niezły, skoro nie można dojść do źródła zakażenia. Nikt z zarządzającej niemal znajomkowym biznesem famuły nie poniesie odpowiedzialności. A na koniec okresu rozliczeniowego zostaną zadysponowane podwyżki wody i wielotysięczne nagrody dla prezesa i wskazanych przezeń ludzi zaakceptowane przez burmistrza. Z dnia na dzień przestajemy być państwem demokratycznym, więc może się okazać, że i wcale woda nie musi spełniać europejskich norm czystości, tak jak ostatnio powietrze. Jak komuś się nie podoba może jej nie używać, co najwyżej kupić sobie czujnik.
senior 05.10.2018 22:59
jak piszesz to chyba żyjesz nie rób z siebie człowieku /usunięte przez moderatora/ a za słowa o truciu możesz mieć problem w sądzie więc się zastanów co piszesz bakterie w wodzie są na całym świecie i nie tylko w Polsce lub w Świebodzinie tak tylko piszą fanatycy z   pisu w ten sposób władzy nie dostaniecie a szczególnie tu to jest ostoja normalności a nie populizmu i obietnic i kłamstw
StarszyPan 07.10.2018 11:27
Zakażenie bakterią Escherichia coli najczęściej prowadzi do zatrucia pokarmowego. Jednak u niektórych osób bakteria E. coli (pałeczka okrężnicy) może doprowadzić do ciężkich infekcji - zapalenia opon mózgowych, a nawet sepsy, która w połowie przypadków kończy się śmiercią. Jakie jeszcze mogą być skutki zdrowotne zatrucia E. coli?
senior 07.10.2018 22:24
pan jest lekarzem czy tylko przeczytał o tym w internecie jaka jest norma dopuszczalna coli a ile było bakterii coli w wodzie czy ma ten temat wiedzę
czytelnik 08.10.2018 16:18
Pan senior pyta o normę dopuszczalną coli, a raczej bakterii coli. Wątpię czy lekarz ma wiedzę na ten temat gdyż indywidualna odpornosć człowieka jest różna. Ważne jest też kto ustala tę normę. Podobnie jest z normą cholesterolu. W Polsce to zdaje się ok. 200, w USA 320 , a w Australii to wcale normy nie ma gdyż tambylcy uważają, że statyny są bardziej szkodliwe od poziomu cholesterolu.
też senior 07.10.2018 19:30
Masz rację tylko, że w jednym miejscu na swiecie tych bakterii jest więcej, a w innych mniej. Przez rozwój bądz to technologii oczyszczania wody bądż to np. utylizację powszechnych jeszcze szamb wiejskich gdzie to woda idzie bezposrednio do studni głębinowych , albo i na uprawy czy łąki i pastwiska.
Mieszkaniec 08.10.2018 11:50
StarszyPan pośiada wiedzę chyba nie z tego świata. Dno i Wodorosty
Rado 08.10.2018 20:17
W Radomsku PiS zaatakował SZPITALNY SOR ? Może to jakaś globalna akcja tej partii. Tylko czy sami truli i potem ratowali nas, czy taki był przekaz od KC PiS? i w każdym mieście miano zasiać panikę?
Gierski 09.10.2018 19:26
? „Dobra Zmiana” ? za tę akcję z wodociągami odpowiada. ŚWIEBODZIN I TAK MA ŻENUJĄCO SŁABĄ WODĘ W UJĘCIACH. Może nowa władza znajdzie nowe, lepsze ujęcie wody dla miasta ?
senior 10.10.2018 21:36
trzeba mieć odwagę aby napisać taki bełkot ale wiadomo dojna zmiana tylko bełkocze tylko na tą ją stać kłamać kłamać aż /.../ ludzie w tą uwierzą ale Świebodzin to nie durne miasto nie bali się i pogonili premiera czarusia
DBA 04.10.2018 22:36
Piersze co Pan DB sobie przypiął w 1994 jako swoją sasługę to wybrukowanie Świebodzina. Niezły żart i jak bardzo modny i stosowany w obecnych władzach krajowych. Nawet dopiero co tak opowiadał ich przedstawiciel przed ratuszem. Świebodzin wybrukował wymieniany tu Pan A.
Robert 02.10.2018 22:35
1. Trzeba przyznać, że do tej pory pan B. nie miał lepszego od siebie rywala. Kiedyś może był nim pan A. nie pamiętam, który to był rok. Poza tym na burmistrza startowali zazwyczaj sami jacyś "wybrakowani" kandydaci, dlatego zawsze wygrywał.2. W istocie burmistrz w takim miasteczku jak Świebodzin posiada praktycznie nieograniczoną władzę, gdyż spora część społeczeństwa zatrudniona jest w budżetówce, w instytucjach powiązanych z gminą, z tzw. wydziałami do spraw, na które burmistrz ma w praktyce nieograniczony wpływ. Gdyby chciał zwolnić choćby sprzątaczkę w szkole, bo mu się np. nie ukłoniła na ulicy, wystarczyłby jeden telefon do naczelnika oświaty i sprawa załatwiona. To tak hipotetycznie. I na pewno ma wpływ na wszelkiego rodzaju pozwolenia, czy na zakazy na poziomie gminy. Zawsze znajdzie się powód i przepis, by komuś sprzedać, bądź nie sprzedać np. z nieruchomości gminnych, komu umorzyć, a komu nie umorzyć jakiegoś podatku gminnego, albo która firma ma wygrać przetarg na zlecenie od gminy. Przecież tak naprawdę o tych sprawach decyduje burmistrz. Wierzycie, że komisja może mieć inne zdanie? Więc jak ze stanowiska leci osoba wysoko postawiona, to ciągnie za sobą pozostałych sobie podległych, którzy przecież w większości i ze względu na wiek nie znajdą innej pracy. Przez lata na pewno uzbierało się wielu takich wyborców, stąd jest komu głosować.3. Ogólnie pan B. nie jest złym burmistrzem, w każdym razie o wiele lepszym od dotychczasowych kandydatów. Dlatego nikt go nie pokonał. Mógłby być nieco bardziej otwarty, europejski, uśmiechnięty, do ludzi, bardziej obyty ze światem, ale tego nikt już nie zmieni. Trudno, wszystkiego mieć nie można. Zresztą do Świebodzina, miasta tradycji kresowych, jakiś bon vivant za urzędnika raczej by nie pasował. Proboszcze zapewne też takich nie lubią. Nikt tu nie oczekuje, aby ze Świebodzina robić Słupsk, o którym mówi się i za granicą. Biedronia tu nie było, nie będzie i nie trzeba... Są inne lokalnie wspaniale przereklamowane walory turystyczne, które niestety mało kto chce oglądać.4. Co warto aby pan burmistrz B.zmienił? Przestał już się droczyć, zasłaniać przepisami i nakazał przycięcie tych drzew w parku, by w końcu te ptaszyska przestały tam krakać i zanieczyszczać, choćby tego orła w koronie. Wieczorne przejście przez "ścisłe centrum" miasta też mogłoby być przyjemniejsze bez dzikich odgłosów, widoków rzygowin oraz bez najwyraźniej bezkarnego wandalizmu, bo doprawdy przejście tamtędy w sobotę, czy niedzielę po południu, nie mówiąc o spacerze, nie należy do przyjemności. Tak trudno ustawić kamery, aby menelnia i kapturowcy nie wiedzieli gdzie mają się schować, a patrole policji były częstsze? A może warto kupić nowszy sprzęt? Czy lepiej im się nie narażać, nie zadzierać z nimi?
brakujące ogniwo 04.10.2018 08:05
"Gdyby chciał zwolnić choćby sprzątaczkę w szkole, bo mu się np. nie ukłoniła na ulicy, wystarczyłby jeden telefon do naczelnika oświaty i sprawa załatwiona" -----może najpierw sprawdź Robercie jakie są płace bo niestety nikt nikogo nie zwalniał i nie będzie zwalniał, pani same rezygnują po pierwszej wypłacie :) budżetówka wbrew wyobrażeniom to nie złoty worek. No może zasiedziałe stare dziadki i babcie którzy p9owinni siedzieć na emeryturach zarabiają godne pieniądze
Robert 04.10.2018 18:06
To była tylko taka przenośnia, przykład hipotetyczny. Chodziło mi o to, że w takich stosunkowo niewielkich społecznościach burmistrz, bądź też starosta, jeśli chce, może mieć bardzo duży wpływ na decyzje podległych sobie naczelników, dyrektorów, a ci z kolei na innych ludzi. Dlaczego w niewielkich społecznościach? Co mają ci ludzie zrobić, jeśliby nie spełnili jakiegoś życzenia przełożonego, nawet nie zawsze etycznego? Dokąd pójdą? Skoro w niewielkim mieście ogromna część instytucji podlega jak nie pod powiat, to pod gminę.Ci,co w takich instytucjach pracują od lat, a sami nie są przekonani co do swoich kwalifikacji, bo np. nie doskonalili się zawodowo, a opierają swą pozycję na jakichś "znajomościach" zapewne obawiają się "nowej miotły".
brakujące ogniwo 09.10.2018 07:37
to o czym piszesz nie tyczy się "szaraków" tylko tych wyżej :) z tym się zgadzam
lokals 08.10.2018 16:38
Wszystko co pan pisze w pkt. 4 p. Robercie to prawda. Czy są jednak na to pieniądze ? Zainstalowanie kamer i zatrudnienie osób na 24H ( praca 3 zmianowa ) to koszty. Zatrudnienie dodatkowych policjantów to już nie wiem o co chodzi. Zeby bowiem zatrudnić to muszą być chętni. Zeby byli chętni to musi być społeczne przyzwolenie na wysokie płace i inne profity. Takich nie ma, a wręcz policjanci są szykanowani wsród społeczeństwa.
jaro 10.10.2018 14:40
A co proboszcz ma tu do gadania to nie jego podwórko.
Jack 01.10.2018 20:24
Po co zmieniać coś co jest dobre.Ostatnie wybory dla Pana Darka ,powinniśmy uszanować to ,że był na tym stanowisku przez tyle lat i nie wdawał się w żadne walki polityczne .Najważniejsze jest to że nigdy niczego nie obiecywał .
Mieszkaniec123 01.10.2018 22:33
"Pan Darek" to ma jeszcze możliwość kandydowania dwa razy. I zrobi to, bo ze stanowiska Burmistrza zrobił sobie dożywotnią fuchę, a z Gminy prywatny folwark. Polecam przejechać się po Zbąszynku, Międzyrzeczu, Babimoście. Tam można zobaczyć, jak faktycznie wygląda dobre zarządzanie. Temu Panu nie jesteśmy nic winni, a wyimaginowana wdzięczność nie jest powodem do oddania na kogokolwiek głosu. Nigdy nie obiecywał? To z czego go rozliczać? Z niezrobionych błoni? Skoro nie potrzebujemy ludzi, którzy wyznaczają sobie odważne cele, to posadźmy na tym stanowisku byle kogo, dajmy mu 3000 netto pensji i niech podpisuje papierki. Wszak żadna to sztuka.
M. Arens 02.10.2018 14:54
Do " Jack " . Przypomniał mi się plakat sprzed kilkunastu lat kandydata z osiedla Lużyckiego. Na tym plakacie hasło " Niczego nie obiecuję i słowa dotrzymam " To nie był żart , a hasło wyborcze. O ile dobrze pamiętam ten kandydat nie wszedł do władz.
dziadek 30.09.2018 11:27
W Wyborach kierujmy się dokonaniami danego kandydata, a nie jego deklaracjami co on też takiego zrobi jak już będzie wybrany. Gdy już będzie wybrany to najczęsciej jego zapał okazuje się zapałem słomianym. Czyli : najpierw pokaż co do tej pory osiągnąłes w życiu , a nie , że dopiero sprawując wysoką funkcję będę się jej uczył , a pensję będę pobierał nie jako uczeń , a taką samą jak działacz z doswiadczeniem i dokonaniami. Delaracji to ja już przez pół wieku się nasłuchałem.
Robert 29.09.2018 19:03
A z jakiego ugrupowania startuje pan Bekisz?
mieszkaniec 25.09.2018 19:55
Lepiej swój , jak ludzie Morawieckiego
senior 25.09.2018 12:46
popieram potrzeba mądrych ludzi do rządzenia a nie Janosików którzy by dawali wszystkim wszystko tylko na pytanie skąd weżmiecie nie ma odpowiedzi jak się kończy rozdawnictwo i obiecanki bez pokrycia pokazał to już rząd chcecie tego samego zadłużyć miasto a kto za to zapłaci my i tylko my za czyjeś fanaberie
XY 23.09.2018 18:30
Boze, ten stołek to dożywotnio? Ile mozna...
obserwator 03.10.2018 21:30
Do XY ~. To samo dotyczy kandydatów na Radnych. Same opatrzone twarze od lat. Nie wiem od czego , lub bardziej od kogo , zależy układanie list z tymi samymi nazwiskami. Nie wierzę, że nie ma chętnych do zasiadania w Radzie.
janek 21.09.2018 18:13
a kto to pan janowicz,skad on sie tu znalazl i co zrobil do tej pory dla mojego ukochanego swiebodzina.
M. Arens 11.10.2018 17:02
Pan J. jest włascicielem Zajazdu parę kilometrów od Swiebodzina. Gdzie mieszka to nie wiem. Na pewno natomiast zaopatruje swój Zajazd w swiebodzińskich marketach przez co z pewnoscią z Jego zakupów jakis podatek do kasy miasta idzie. Czy będzie miał natomiast czas na " burmistrzowanie " ? Przecież to służba, a nie praca od 8 do 16. Zdaje się, że inny kandydat pan W. też miał takie problemy gdyż w Zielonej Górze mieszka.
jk 20.09.2018 23:18
24 lata kadencji - dla zdrowia psychicznego wszystkich chyba warto jednak odświeżyć ratusz
Nikoś 24.09.2018 20:37
jk, o jakim odświeżeniu marzysz?, przecież pozostali kandydaci to "ludzie" obecnego jaśnie nam panującego od 24 lat :-)
Pogoda
słabe opady deszczu

Temperatura: 7°CMiasto: Świebodzin

Ciśnienie: 1002 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama